PANDEMİ SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİME YENİDEN ADAPTASYON

PANDEMİ SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİME YENİDEN ADAPTASYON

KAYGI BULAŞICIDIR
Kendi kaygı durumumuzu kontrol etmekle birlikte kaygının bizi olumsuz durumlar karşısında riskleri en aza indirmek, önlem almak ve tedbirli olmak konusunda uyarıcı etkisi olan bir duygu olduğunu da unutmamalıyız.

GÜVENLİK İHTİYACI İÇİN RUTİN OLUŞTURMAK
Yaz tatilinin ardından öğrencilerimizin uzaktan eğitim odaklı, keyif aldıkları aktiviteleri de kapsayan “yeni rutin” oluşturmaları kendilerini daha güvende hissetmelerini sağlayacaktır.

TEKNOLOJİ SÜRESİ
Yüz yüze iletişimin kısıtlılığı, ekran başından takip edilecek dersler ve kaygıyı azaltma yolu olarak teknoloji ile daha fazla zaman geçiriyoruz. Bu sebeple çocuklarımızın teknoloji sürelerini yeniden gözden geçirmek ve yeni düzenlemeler yapmak önemlidir.

DOĞRU BİLGİYE ULAŞMA YOLU

Çocuk ve ergenler, korkutucu görüntüler içeren haberlerden uzak tutulmalı ve doğru bilgiye ulaşmaları sağlanmalıdır.

EVDEKİ SINIRLAR

Anne-babalar olarak çocuklarımızın öğretmeni olmadığınızı lütfen tüm süreç boyunca kendinize hatırlatın. Evdeki rolünüzün takip ve destek noktasında kalmasına özen gösterin.

EVDE BİRLİKTE GEÇİRİLEN ZAMANI PLANLAMAK

Anne-babalar olarak evden çalışıyorsak, çalışma düzenimiz ve ihtiyaçlarımızla ilgili çocuklarımızı bilgilendirmeli, ne zaman ara verebileceğimizi onlara önceden söylemeliyiz. Böylece daha sağlıklı çalışabilir ve çocuklarımıza ulaşılabilir olduğumuzu davranışsal olarak da aktarmış oluruz.

DUYGU PAYLAŞIMI
Bu süreçte duygularımızı ifade etmek ve her türlü duygusal ihtiyaca karşı hassas davranmak önem taşımaktadır.

Bildirim